چلیپا
این وبلاگ ترکیبی از دلنوشته های خودم و مطالبی در رابطه با موضوعات مورد علاقه و جذاب برای خودم می باشد.
نويسندگان

مرتضی احمدی ، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون درگذشت.


وی که نام کاملش "مرتضی حاج سید احمدی" بود، علاوه بر بازیگری به تلاش برای احیای سنن ایرانی مشهور بود، در سال 1303 تهران متولد شد، از 1321 به کارآموزی تئاتر پرداخت و در 1322 پیش پرده خوانی را در اجراهای نمایشی بر عهده گرفت. سپس به رادیو تهران رفت و بعد از آن فعالیت در فیلم های تلویزیونی ، سریال ها و سینما را به عنوان گوینده، دوبلور و هنرپیشه آغاز کرد. وی یکشنبه - 30 آذر ماه 1393 - به دلیل مشکل ریوی در منزلش درگذشت.

تشییع جنازه این هنرمند امروز انجام می گیرد.


موضوعات مرتبط: اخبار ، هنری ، زندگی نامه ، هنرمندان ، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 3 دی 1393برچسب:مرتضی احمدی,شب یلدا,کودتای 28 مرداد, ] [ 8:3 ] [ رهگذر ]

 


عظیم جوانروح (زاده ۱۳۲۴ - درگذشته ۴ آذر ۱۳۹۳) فیلم‌بردار اهل ایران بود.

 

زندگی‌نامه

عظیم جوانروح سال ۱۳۲۴ در اردبیل متولد شد، او از سال ۱۳۵۲ به عنوان فیلمبردار در سازمان رادیو تلویزیون ملی ایران مشغول بکار شد. جوانروح به مدت ۲ سال (حدود سال‌های ۱۳۵۴ و ۵۵) در دفتر سازمان رادیو تلویزیون در پاریس به فعالیت پرداخت.

او در این دوره تعدادی مستند گزارشی و خبری ساخت که به موضوع مراحل ساخت نیروگاه اتمی ایران در فرانسه، زندگی مارک شاگال (مصاحبه اختصاصی با این نقاش فرانسوی) زندگی و آثار ویکتور وازارلی، برنامه تئاترهای پاریس و دیگر موضوعات سیاسی، اجتماعی و هنری ... اختصاص داشت.

در جریان اعتصاب کارکنان سازمان رادیو تلویزیون، (پائیز ۱۳۵۷) جوانروح به عنوان یکی از نمایندگان این شورا برگزیده شده بود. او با دفتر آیت‌الله طالقانی و دفتر آیت‌الله خمینی ارتباطی نزدیک و بی واسطه داشت. جوانروح مسئول هماهنگی و برنامه ریزی‌های تلویزیونی در مدرسه رفاه و علوی (محل اقامت امام در بهمن ۱۳۵۷ بود. او در دوره صادق قطب‌زاده٬ نخستین سرپرست سازمان رادیو تلویزیون بعد از انقلاب٬ برای مدت کوتاهی مدیریت تولید شبکه دوم تلویزیون را بر عهده داشت.


عظیم جوانروح پس از مدت‌ها ابتلا به سرطان روده[۱] در تاریخ ۴ آذر ۱۳۹۳[۲] در بیمارستان لاله تهران[۳] درگذشت.

 


موضوعات مرتبط: زندگی نامه ، هنرمندان ، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ دو شنبه 10 آذر 1393برچسب:عظیم جوانروح+, ] [ 10:6 ] [ رهگذر ]

پیکر مرحوم ˈعباس وفاییˈ بازیگر تئاتر، رادیو، سینما و تلویزیون صبح امروز /دوشنبه/ پس از تشییع در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) آرام گرفت.

 

 

موضوعات مرتبط: اخبار ، هنری ، زندگی نامه ، هنرمندان ، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ دو شنبه 2 تير 1393برچسب:عباس وفائی,مختارنامه,سریال مختارنامه,بازیگر, ] [ 11:51 ] [ رهگذر ]

صدرالدین حجازی در سال 1327 در شهرضا متولد شد. او فعالیت هنری خود را در سال 1352 آغاز کرد. در سال 1348 به دانشگاه هنر راه یافت. در طول دوران دانشجویی نمایشنامه های «تله»، «صیادان» و ... را گارگردانی کرد و در نمایشنامه های «منطقه ی جنگی»، «آموزگاران» و ... بازی کرد. وی در سال 1356 به عنوان بازیگر نقش اول مرد شناخته شد و موفق به دریافت اسب طلا شد. از سال 1359 تا 1363 سرپرستی مجتمع دانشسراهای هنر را به عهده داشت و در سال 1364 به مدیریت تالار آبگینه نائل گردید. وی علاوه بر بازی در فیلم های سینمایی به ایفای نقش در سریال های تلویزیونی نیز پرداخت که مهمترین آنها عبارتند از: «کوچک جنگلی»، «روزی روزگاری»، «تنهاترین سردار»، «تفنگ سرپر». بازیگر : (۱۲)مورد (۱۳۸۰)(۱۳۷۰)(۱۳۶۰) ۱ - گیس بریده (۱۳۸۵) ۲ - رستگاری در 20/8 دقیقه (۱۳۸۳) ۳ - مزاحم (۱۳۸۰) ۴ - مثلث آبی (۱۳۷۸) ۵ - روز شیطان (۱۳۷۳) ۶ - سه مرد عامی (۱۳۷۲) ۷ - از بلور خون (۱۳۷۱) ۸ - جدال بزرگ (۱۳۶۹) ۹ - تفنگ های سحرگاه (۱۳۶۷) ۱۰ - شاخه های بید (۱۳۶۷) ۱۱ - ناخداخورشید (۱۳۶۵) ۱۲ - زنجیرهای ابریشمی (۱۳۶۴)


موضوعات مرتبط: زندگی نامه ، هنرمندان ، ،
برچسب‌ها:
[ شنبه 15 ارديبهشت 1393برچسب:صدر الدین حجازی,بازیگری,هنر, ] [ 8:53 ] [ رهگذر ]

فردوسي
شاعر معاصر ايراني (329 –411 هجري)

 
«حکیم ابوالقاسم فردوسی» در سال 329 هجری در «طبران» طوس به دنیا آمد. پدرش از دهقانان طوس بود كه ثروت و موقعیت قابل توجهی داشت. فردوسي در جوانی با درآمدی که از املاک پدرش به دست مي آورد، به کسی محتاج نبود؛ اما بتدريج، آن اموال را از دست داد و به تهیدستی گرفتار شد.
 


موضوعات مرتبط: اخبار ، هنری ، زندگی نامه ، هنرمندان ، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ یک شنبه 24 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 6:11 ] [ رهگذر ]
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
امکانات وب